A már egy ideje betegeskedő motoromnak meg kell találnom a baját, ezért másnap elindíta-
nám, ha tudnám.A motor nem indul.Ellenőrzöm az üzemanyagszűrőt, eltávolítom belőle a
vizet, a motor indul, de füstöl. Járatom egy darabig, abban bízva, hogy az előzőleg
hozzáadott adalék megtisztítja a rendszert. Végre ismét szépren jár, nem füstöl. Az erősen
szeles idő miatt azonban várnunk kell. A negyedik nap reggel megprobálunk indulni,
de visszafordulunk, mert a hullámok irózatosan nagyok. Ami a fedélzeten nincs lekötve,
azt mindet elveszítjük. Egyszerűen elrepülnek, kishiján mi is. Példánkat kövei René és egy
Osztrák hajó is, bár mindkettő jóval nagyobb a mi hajónknál. Másnap reggel aztán valóban
sikerül elindulnunk. Az út 85 km. Sebességünk vitorlával együtt 5-6 csomó (9-12 km/ora)
Többször átlátláthatatlan ködben hajózunk. Félelmetes, hogy husz-harminc méterig sem látni.
Szinte állandóan a térképen szerkesztek. Ottoni szigetnek már látszania kellene, de nincs
sehol. A motor ismét erősen füstöl, a hajó oldala csupa korom. Végre 16,30-kor meg-
pillantjuk a szigetet.
temp014.jpg
OTHONI
az első GÖRÖG sziget
Néhány órával utánunk megérkezik René és az Osztrák hajó is. Másnap reggel tovább
KASSIOPI-ba indulunk, ahol meg kell rarasztani a bocit, mert leeresztett.
temp013.jpg
temp012.jpg
KASSIOPI horgonyon
Felteszem a GÖRÖG lobogót
temp008.gif temp010.gif
temp007.jpg
GUVIA-MARINA
temp009.jpg
temp011.jpg temp006.jpg
Most még minden szép
Maj 27-én PAXOS szigetre GAIOS kikötőjének a bejáratánál a
MOTOR KILEHELTE A LELKÉT.
Gyorsan horgonyra álltam, és előkészítettem a 4 lovas Johnson külmotort. Miután a kis
motorral a partfalhoz álltam megprobáltam minden elképzelhető módszerrel elindítani
a dieselt, de nem engedelmeskedett. Az első helybeli szerelő harminc euróért csak
hümmögött, a második szerelő cseles módszerekkel próbálta légteleníteni a rendszert,de
eredménytelenül. Itt összeomlottam.
temp000.jpg
A második PAXI szerelő.
Tanácsára visszamentünk
Korfura, mert a DIESEL
ADAGOLÓT csak ott tud-
ják megjavítani.
temp001.jpg
temp003.jpg temp005.jpg
temp002.jpg
Itt találkoztunk az egyetlen
MAGYAR HAJÓVAL a
PHOENIX-el.
A kapitánya megigérte, hogy
szélcsend esetén behúz minket
Koorfura.
temp004.jpg
Ma 2006 jun 18-án még mindíg A GOUVIA
marinában állok. Sok viszontagságos helyzet
után már látszik az alagút vége. Jun 24-én haza-
utazom, hogy előkészítsem a terepet egy új
motornak.
LAPOZZ