A már egy ideje betegeskedő motoromnak meg
kell találnom a baját, ezért másnap elindíta- nám, ha tudnám.A motor nem indul.Ellenőrzöm az üzemanyagszűrőt, eltávolítom belőle a vizet, a motor indul, de füstöl. Járatom egy darabig, abban bízva, hogy az előzőleg hozzáadott adalék megtisztítja a rendszert. Végre ismét szépren jár, nem füstöl. Az erősen szeles idő miatt azonban várnunk kell. A negyedik nap reggel megprobálunk indulni, de visszafordulunk, mert a hullámok irózatosan nagyok. Ami a fedélzeten nincs lekötve, azt mindet elveszítjük. Egyszerűen elrepülnek, kishiján mi is. Példánkat kövei René és egy Osztrák hajó is, bár mindkettő jóval nagyobb a mi hajónknál. Másnap reggel aztán valóban sikerül elindulnunk. Az út 85 km. Sebességünk vitorlával együtt 5-6 csomó (9-12 km/ora) Többször átlátláthatatlan ködben hajózunk. Félelmetes, hogy husz-harminc méterig sem látni. Szinte állandóan a térképen szerkesztek. Ottoni szigetnek már látszania kellene, de nincs sehol. A motor ismét erősen füstöl, a hajó oldala csupa korom. Végre 16,30-kor meg- pillantjuk a szigetet. | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||
OTHONI az első GÖRÖG sziget | ||||||||||||||||||||||||||||
Néhány órával utánunk megérkezik René és az
Osztrák hajó is. Másnap reggel tovább KASSIOPI-ba indulunk, ahol meg kell rarasztani a bocit, mert leeresztett. | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||
KASSIOPI horgonyon | ||||||||||||||||||||||||||||
Felteszem a GÖRÖG lobogót | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() | |||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
GUVIA-MARINA | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Most még minden szép | ||||||||||||||||||||||||||||
Maj 27-én PAXOS szigetre GAIOS kikötőjének a
bejáratánál a MOTOR KILEHELTE A LELKÉT. Gyorsan horgonyra álltam, és előkészítettem a 4 lovas Johnson külmotort. Miután a kis motorral a partfalhoz álltam megprobáltam minden elképzelhető módszerrel elindítani a dieselt, de nem engedelmeskedett. Az első helybeli szerelő harminc euróért csak hümmögött, a második szerelő cseles módszerekkel próbálta légteleníteni a rendszert,de eredménytelenül. Itt összeomlottam. | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
A második PAXI szerelő. Tanácsára visszamentünk Korfura, mert a DIESEL ADAGOLÓT csak ott tud- ják megjavítani. | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() | |||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Itt találkoztunk az egyetlen MAGYAR HAJÓVAL a PHOENIX-el. A kapitánya megigérte, hogy szélcsend esetén behúz minket Koorfura. | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||
Ma 2006 jun 18-án még mindíg A
GOUVIA marinában állok. Sok viszontagságos helyzet után már látszik az alagút vége. Jun 24-én haza- utazom, hogy előkészítsem a terepet egy új motornak. | ||||||||||||||||||||||||||||